Viva la abbeylakes

 
Jag vet inte riktigt vart jag ska börja efter denna efterlängtade resan, som samtidigt blev den värsta frankrike resan jag gjort.

Vi börjar med Torsdag, vi åker och förutsättningarna ser helt okej ut till en början av veckan, I sverige varnar dom för storm.   Vi lämnar stormen och kommer ner till ett blåsigt abbey,  första dagen, några dagar före fullmåne visar sin bättre sida och Jag, Isak och Perlan sätter oss i den djupare delen av sjön.  Vi alla landar fisk första kvällen.   Hur bra kan det bli egentligen..  Jag fortsätter landa gott om fisk både dag 2 och 3. Medans grabbarnas fiske tog av lite, men mitt fiske slutade helt till dag 4 och jag blankade resterande 4 nätter. medans grabbarna öste på bra med fisk hela vägen till hemfärd.

Jag körde Korta riggar i en fallskärms pva med extremt kletig stickmix innehållande SBM's egen pelletsmix, med Baittechs Bloodworm mix (innehållande bloodworms) SBM's egna SL2 dippa, samt SBM's egna Deep fish dippa.  Och boilies krossade i en Krusha. 

Majs, Hampa, Pellets och boilies var såklart även något jag använde kring mitt krokbete,  på något sätt så gillar jag fiska med partiklar, det känns hett, Majs är ju glödhett alltid oavsett, och givetvis ännu bättre om man slipper större vitfisk, braxen och sutare.

Varför var detta den värsta resan?
Jo för bilen pajade i Belgien, 2 timmar efter vi lämnade abbey så small hjullagret, och det tog oss 6½ timme och lämna Belgien för att fortsätta resan hem.   Vi körde kl 09 på morgonen från Abbey, och jag steg innanför dörren i hemmet kl 09 på morgonen.  F-YFAN säger jag.

Finns faktiskt inte mycket att tillägga från veckan, blir för mycket text utan nån som helst kontext. Så detta var bara en liten rapport.
Vi fick sammanlagt 34 fiskar. Därtill en del som släppte också.  Men så är fiske!