2016 kommer bli det fetaste.

2016 är här och snön kallt åt helvete är det, isarna ligger på sjöarna.. men är inte ett endaste dugg isfiskesugen... 

Så.. Mitt i kylan tog jag mitt förnuft till fånga, Youtubade in och kollade lite karpfiske..  och som man saknar Senvåren, sommaren, hösten nu... 

I höstas fiskade jag väldigt lite och begränsat.. jag var nere på mitt sista karppass i ocktober, och de va ett dagspass.  sedan har de blivit två, tre gäddpass..  
anledningen till det är att jag fokuserade på mitt eget mående, Så jag gick ner 14kilo på 14veckor. och vann pris som bästa manliga deltagare i en tävling som heter LifeStyleByMRR 5.0. Vilket va väldigt roligt..  har festat lite med vänner och varit iväg på olika äventyr. Jag ville avsluta året med ett leende på läpparna, en hel själ, och drömmar som inte går att beskriva. 

Hur som helst..  Januari är här, mitten av januari faktiskt.. och jag är ganska så jävla frusen av mig, sjuk har jag med varit de senaste 12dagarna.. så nu får de vara bra. 


Jag har iallafall bokat upp mig till Abbeylakes i Mars.  25/3 - 2/4 Åker jag till Wildboar Lake med en vän Magnus, och Calle Larsson från Fiskekompaniet, och den resan, är efterlängtad.. Även om jag var där i slutet av September, så kan jag inte hålla mig mer, jag måste ner till de stora karparna i Le France.  

 
Dessa fiskar är tagna på min resa 2014 I wildboar Abbeylakes.


Och inte nog med det, så har jag även bokat upp mig till en sjö ute på landsbygden långt ner i Frankrike, Stället heter Lac de Villedon. 

(Saxar lite text från våran Reseledare Anders Idarsson)

'' Lac De Villedon, som lovordas av massor av kändisar, har seglat upp som en av de hetaste sjöarna i Frankrike med väldigt många stora, snygga snabbväxande karpar. I dagsläget simmar det minst 4 fiskar över 30 kg i sjön med sjörekord på drygt 34 kg (fjällis) i topp. De backas upp av minst ett femtiotal fiskar över 25 kg och många hundra 20-kilos. Vi har följt sjön under flera år och fisken växer så det knakar.

Sjön ligger en bit ned i Frankrike, mitt ute i underbart urtypiskt franskt landskap. Vi kommer fiska från beteshagar och i skogsdungar. Sjön är lång, någonstans kring 1,5-1,6 km lång och har 21 swim varav de flesta är dubbelswim och två är trippelswim. Max antal fiskande är 32 man (128 spö). Det går att gå runt sjön med de flesta använder roddbåt för att ta sig till och från sitt swim och även till att lägga ut markörer (eller lägga ut beten om du vill det).

Genom sjön rinner det en liten å och sjöns djup varierar från 1-3,5 m. Botten är ren och består av sand eller dy. Vi har inte fiskat i sjön själva men pratat med många som gjort det. Fisket kan vara extremt bra. Bästa veckan 2015 landades över 70 karpar över 20 kg. Vissa veckor fångar alla fisk över 20 kg och det kommer under de flesta veckor upp ett antal mellan 25- 30 kg. Men som vid alla andra vatten kan fisket vara segt även här. ''

Såhär formulerar Anders sig, och jag kan säga.. att jag är så taggad, att jag tror jag är som ett barn på julafton igen.  Åka ner och fiska på dessa grisfiskar från skogdungar och beteshagar.. Mina drömmar är kompletta, åka med världens bästa människor till detta är något jag drömt om, och kommer uppleva. 

 
 




Så.. vad är med planerat under året? 

I April/första veckan i Maj kommer min gode vän Robin från Hallstahammar och fiskar med mig och Team DoubleW Clothing.

I April börjar fiskesäsongen i syndikatet. 

I sommar förhoppningsvis blir de 1 vecka till Jaroslawski i Polen, där vi fiskar återigen griskarpar. 

Och, med gräddet på moset kan jag berätta att jag planerar redan 2017. för då fyller jag 25. och då ska jag göra min absoluta drömresa.