SuperSize och Nytt personbästa!

Efter höstens gäddsatsning med flötestrolling så ville bara inte ge upp, jag är helt utsåld på det, metoden är alldeles för effektiv för att inte utföras ' Citat ' Freewater pictures, och dom har så rätt.  Och jag toppade med en 107cm gädda. Väldigt nöjd med den satsningen, för det var liksom den bättre fisken jag landade.  Isen kom, och jag lyckades peta upp två andra större gäddor på 7,5 och 8,85 och vilken start på året. 

men.. nytt år och nya möjligheter så..
Jag och polaren bestämde oss för att åka ut och fiska några timmar efter mitt nattskift på jobbet, Och det ångrar man ju inte.. för först ville jag inte då jag var alldeles för trött..

Vi bestämde oss för att fiska en djupkant och bara nöta. Och det är inget jag är van vid. Spinnfiska och pannben går inte ihop för mig hehe.   Så i ovanligheterna så var de ju bara att slå om huvudet till att ge de en rejäl chans, men det tog inte många timmar..

Jag frös något så fruktansvärt först innan solen började titta fram,  blåste ca 10-13sekundmeter i byarna och nordan,  inledde med en Pig Shad som var gäddliknande men bytte snabbt när solen började titta fram till en McRubber Flash Series Shiner i 21cm, nerblyad. 

Vi gjorde 3 ankringar, och sen pausade vi med härliga mackor och kaffe, snackade lite och körde upp och placerade oss på ett nytt ställe.  Och efter 5 kast så kom de ett tvärstopp, som att hugga med en Yxa i en stock. Och tung var det, klämde ut det direkt för kompisen att detta är en riktigt stor fisk, och han gjorde sig redo för håvning, fighten var kort och med några gung, sen låg den i håven. Jag vågade inte titta ner i håven förens vi var på land för jag ville inte ta ut något i förskott. Men, det visade sig sedan att den va över 13. Och efter vi vägt den på min Supersamson digitalvåg så visade den sig på 13300gram och över 120cm.  Min andra fisk över 120cm. 



Tack för mig, Må väl, Ha de bra så hörs vi snart igen!
 
 
#1 - - Anonym:

Lövet ajajaj!
Skärpning!
Stort GRATTIS!!!

Svar: Tack conti!
Simon Grindhage