En liten dröm har äntligen gått i uppfyllelse!

 

Om jag skulle påstå att jag kämpat stenhårt och lagt tio nätter vore en överdrift, men jag har fiskat här tre gånger på 3 år, jag har verkligen drömt om en fisk från denna sjön, men har väntat in rätt tid vid rätt tillfälle för att lyckas.  Nu var det äntligen dags efter att Michael har frågat om jag vill följa med upp en runda.  
Sagt och gjort så körde jag efter jobbet på fredag morgon, jag var riktigt trött..   Men vad gör man inte för en bra plats i sjön.
När jag väl kom fram till sjön så kikar jag mig omkring på ena sidan bara där vinden ligger på.  Och jag går fram och tillbaka och kikar, tills jag ser en karp kommer upp ur ytan nere i viken.  Perfekt!  

Slår upp mina grejer och sedan kommer stormvindar och hellregn.. och det slutar inte där, utan det håller på hela helgen fram och tillbaka med massor av regn och åska, lite snurrande vind får man leva med. 

Jag kör tre enkla popups riggar, då jag hört det varit en del sjögräs som flytit omkring och som nu har avtagit lite, så det ligger väll längs med botten överallt.  Som tur är hade micke med sig sin baitboat som hjälpte oss att hitta några rena spottar vi fiskade på.   


Jag somnar väldigt tidigt på fredagen för att jag inte sovit efter jobbet ännu, och vaknar upp direkt av ett screaming take, och jag landar min första fisk i sjön, en ursnygg fjällis i riktigt bra kondition! 
6.9kilo, på en 18mm Stockholm special från SBM. 

 
Släpper fisken omgående efter att ha varit helt yr och trött.  Och hoppas på fler fiskar, men tyvärr uteblir karparna och vi landar en 10 sutare kring 3-3,5kilo.  Inget för oss, men toppen fina fiskar. 

Fyller år på Onsdag, så kör en långhelg nånstans då med min fantastiska flickvän!