48timmars pass gav nytt Svenskt personbästa!

 
Gled ner på Söndag eftermiddag på ett fiskepass tillsammans med tjejen, vi anslöt till sjön runt 18tiden och satte oss på en shjysst peg där vinden låg på. 
När vi kom dit så såg jag karpaktivitet direkt. Här var det mycket fisk, så jag hittade ett par shjysta spottar med markerspöt och började därefter spomba. 

Natten föll på och jag tappade en mindre fisk ganska snabbt, och de var inte förens på morgonen förens första låg i håven, en riktig Tunbykändis som kallas ''Slynan''  Ny topvikt på 11,010gram sög i sig en Mp1 Popup 16mm!
 

Mot middag så skulle vi till lilla samhället och handla lite mat, så vi rodde en tur i viken och tittade efter karp, och jag såg en riktigt stor spegel inne på det grunda. 
Så när vi kom tillbaka till sjön så slängde jag in ett spö där direkt med ett par bullar på en PVA-String. 

Och efter ha handmäskat några nya spottar från båten, en rejäl laddning med 3 kilo på ett större område, allt för att få den patruellerande karpen att vilja hitta mina riggar. 

 
Precis när vi kom ín och jag lagt ifrån mig alla saker, så ser jag att mitt högerspö, som jag kastat in i viken där jag såg den stora karpen, står som ett J!   locked up och fisken sitter fast rejält, så de är bara att båda ut till fisken. 

Det visar sig vara en stor spegel på 12 blanka kilon! sög i sig en Multiriggad 16mm Whitesecret från SBM! 

 

Efter detta är de tyst till 02;30ca, och jag har tut i recievern som jag relaterar till typiskt sutare, men sen börjar de ticka iväg sakta och jag antar de är en karp, fångar spöt och lyfter!  BOOM!  en tung jäkla pjäs, fisken stångar hårt i näckrosorna som hunnit komma upp. 
I håven ligger det en topp fjällis på 11,61. 
- Kunde inte motstå en Multiriggad Mp1 popup!

Slingar fisken för lite vila medans jag ska förbereda vågen och nätet, och i min stora förvåning så har jag ett sånt run som jag bara varit med om en gång tidigare, spolen skriker verkligen linan knastrar av rullen riktigt och ute hör man fisken plaskar, jag lyfter spöt och har sånt enormt jäkla tunggung, detta kan vara den största fisken i sjön. UBÅT! 

det visar sig vara en av sjöns största speglar på 14,750gram. Vilket slår (fångat) sjörekord på 14,720gram. 
Även denna ville ha en högt fiskad Mp1 popup på en multirigg. 

 
Och här är jag över skyarna, tjejen har håvat två riktiga Ubåtar inom knappt 10minuter mellan varandra. 
Vi sitter ute och kollar när ljuset precis kommer fram, och småpratar.  Sandra säger, ett run nu hade varit coolt när man sitter vid spöna!  
knappt 15 minuter efter det, är de dags igen, samma spö, samma kombo, mp1 popup på en multirigg. 

Fångar Syndikatets absolut top3 snyggaste Fullyscale!  Ny topvikt på 8,64



Efter detta somnar vi båda ett par timmar, och vaknar upp till ett nytt run. Och här avslutar vi våran trip till syndikatet och åker hem! 

Återigen en Spegel på knappt 4-5 kilo. 

 
 Det finns fortfarande platser kvar till syndikatet i skåne. 

för mer info, kontakta Ola hansson på hans Hotmail. 

[email protected]