Pannbensfiske och ingen sömn..

 Pannbenet hängde med hela vägen trots sömnbrist och 2x12,5timmars jobbpass i helgen.

Skulle bara vilja ta och säga God fortsättning innan jag förklarar min titel..

Så, Pannbensfiske, jag har gett mig fan på att jag ska fiska från isen iår, på en sjö där jag alltid har velat ta revansch.
Storyn (som är från 2011) går såhär att jag pluggade ju vattenvård och sportfiske turism, och när vi hade en 50timmars kurs att välja mellan olika saker, så valde jag ''Fiska i skåne ''  Då åkte vi och pimplade abborre, ismetade gös, och ismetade gädda..  Och hade teori i två dagar.
Så, när vi hade ismetet efter gädda, så var vi i en medelstor Skånsk sjö och ismetade,  sjön är relativt grund och är intressant då vi vet att de går stora gäddor där.
Jag fiskar ute på stora delen av sjön intill en vassvägg och tappar min livs största gädda. Jag sjunker ihop och är ledsen, hur kunde jag tappa den?  Jo.. tafsen gick rakt av.  Jag var förkrossad, en riktig grisgris hade gått förlorad, men den som väntar på något gott, kommer aldrig vänta förlänge, för dagen kommer. 

Och idag.. Fick jag min revansch!   ett nytt personbästa och flera gäddor på isen. 

Grejen är den att jag är helt hispig när jag bestämmer mig för att göra något, jag måste göra de nu, direkt, min adhd kickar in ( även om jag inte har det, så får jag det )
Jo så jag bestämmer mig inatt vid 01,00 att jag ska åka och ismeta direkt efter jobbet, vilket jag också gör.
Jag har jobbat 12½ timme och är helt slut, Pappa säger till mig i bilen.. '' Ska du verkligen simon? de är farligt, man tappar omdömmet när man inte sovit på så många timmar ''
Jag  svarar, '' Pappa, ligga hemma och sova ger mig ingen stor gädda, inte heller kommer isen vänta en dag bara för jag ville sova, isen är här nu. ''

Så, jag kommer ut på sjön rätt sent,  09,00 är första spöt ute, och jag sätter dom relativt nära varandra för att jag vet att de går en stor gädda på denna platsen, jag har nämligen haft den efter på Spinn!
de tar liksom inte ens 10minuter innan jag har första fället, och den missar jag givetvis.. Sedan när jag sätter ut mitt fjärde spö så fäller tredje spöt.. jag krokar av en 3,5kilos gädda.
https://www.instagram.com/p/BPR1hi8A47Y/?taken-by=noomiissfishing 
 
Efter detta så händer de sinnesjuka..  jag pratar i telefon med Robin Eriksson som också fiskar. Och jag har två fäll,  men båda spottar, kändes helt konstigt.. jag säger till Robin, vi snackar senare, batteriet tar slut.

Och här fäller det, klockan är runt 11 snåret, och jag krokar, och har tunggung direkt, jag känner att de är en bjässe.. Och eftersom de va mer eller mindre blankis så ser jag en rejäl ryggjävel, men den har inte längden, De kanske är en 8kilos tippar jag snabbt i huvudet.. Men när jag får ner den i Ikea påsen efter ett stadigt gälgrepp, så känns de kanske som en 10a, ska min dröm få bli sann?

Väger, vågen säger först över 10, kontrollväger den 3 ggr,   10,8, 9,91, 9,93.. Så,  9,93 blir slutvikten.
Gäddan mäter 105,5 cm lång och tog en stor Sarv.

- Fyfan vad jag älskar meta! 
Release. https://www.instagram.com/p/BPR_74pAuo1/?taken-by=noomiissfishing

Ett liten visning om vad jag använder mig av nära jag är ute på isen.

 
200mm Borr!
Wychwood Solance stol!
First Aid.
Trakker PVA pounch.
 
Efter denna fisken så händer de inte alls mycket, har några fäll, men kommer bara upp 1 gädda.. Nya tag i veckan. Jag är ledig då! återkommer med en ny rapport om de finns något att rapportera, annars så ses vi I mars, då är de Karpdags!