Höstlöven faller.. tillsammans med Stormen.

Körde ner sent i Onsdags kväll och tänkte bara fiska natten. 
Vilket resulterade i att jag fångade min alldeles första oktober karp.  Man kände verkligen att vattnet kylt ner extremt mycket nu sen jag fiskade sist.  Och inte minst klimatet som är i Sverige nu.  Brr.. 
Nåväl,  jag fiskade den snabbaste och lättaste taktiken jag har i syndikatet då de började skymma när jag satte upp spöna. 
Mp1 boilies spridda med kaströr och 2 snowmans gick rakt ut längs med kanten på andra sidan. de tredje spöt satt en enkel Whitesecret på en Multirigg.
Och ungefär 5timmar senare mitt i en film på min iPad kommer 3stycken bleep.  
Jag går ut och krokar i den jäkla vinden som var, och har kontakt.  Kanon!! 

 

Jag landar här med min första Oktober karp. som sög in sig en Red Secret 15mm, med en Mp1 Hardhooker 18mm.  på en stlrk4 Curve shank krok.  Satt väldigt löst i läppen.  


Natten fortsatte tyvärr att va tyst efter detta, och jag tänkte jag skulle stalka upp en karp där de va lä från stormen. 
Men de blev ingen mer karp och jag körde hem med ett leende på läpparna.
Hoppas kunna komma iväg snart igen på de sista passet, då hoppas jag kunna fiska två nätter.

- en grund vik där jag sätt väldigt mycket karp, fisken går säkert här inne. De är ingen som fiskar på dom här då de är ett väldigt dåligt med plats i denna gluggen. Men med vadarbyxor gick det precis att lobba ut spöna.