Back to Europe..

Har precis kommit hem från en resa i Abbeylakes,  och om jag får säga de själv så lyckades jag även denna gången, men tyvärr inget as. och absolut ingen mängdfiske. 
Vilket kan kännas tråkigt, men sånt är fiske. Och de är bara att komma tillbaka starkare än någonsin. 

Fiskesäsongen efter karp lugnar ner sig nu när hösten är såpass kommen tycker jag,  andra gör inte. 
Jag tänkte jag skulle kört något pass, men jag fick en råförkylning precis när jag kom hem.
Vilket gör att jag orkar inte lyfta ett finger.. knappt skriva ett inlägg.
Men jag gör ett godhjärtat försök med de lilla jag har. 

Som vanligt så va de flera människor som skulle med, och flera hoppade av i sista stund, så jäkla drygt varje gång när man får mixtra precis i det sista.. 
Men de löste sig hyffsat ändå. 
Och jag hade de supertrevligt som fiskade Fox Lake med Stefan och Calle och 2 nya deltagare jag aldrig träffat innan. 

tre av oss svenskar lyckades ta nytt pb och komma med i 50klubbar klubben. Sjukt roligt. 

Fisket vi hade var relativt segt,  Calle hade bra fiske.
Jag satt inlåst i ett hörn på peg 11 som är långt upp i sjön, går fisken in där kan man ha sjukt fiske. 
Fisken var påväg natt 2 in. men killen snett emot mig fick 2 på natten och började spomba direkt när han vaknade, vilket skrämde ner fisken igen.
Sen kom fisken åter sista natten när vi skulle hem. Men då hade jag och Stefan flyttat ner i andra sidan sjön.

Nåväl, allting hände natt två för mig och Stefan, de började med att de drog iväg hos mig vid 21:00 tiden. 
Och sen när vi va klara hos mig och precis skulle somna så ringer Stefan och säger han har fisk. 
Då har han precis tappat en fisk, och då drog de iväg på nästa spö.  

Stefan säger, Detta är nog en liten.... När jag scoopar karpen säger jag, är den liten heter jag Karl Robin. Är den inte 20+ vettifan va 20+ är..    Vilket visar sig sluta på 22.8.    precis när vi slingat upp den så drar de iväg på tredje spöt med.. och de visar sig vara ännu en tunna... en 20,3 kilos.. han är helt över himlen så glad, och jag va så glad han lyckades. 

På morgonen Kastar vi spann över honom för nytt pb, och fotar 50lb fisken. 
Sen drar de fan iväg igen.   helt sjukt. denna gången en 15,? har inte exakt vikt. 
 

Sedan hade vi trevligt resten av veckan, Grabbarna i Kingfisher fick en del mal, och även en 50lb karp. Sjukt roligt för dom. 
grabbarna som satt i Wildboar hade också segt fiske, men dom fiskade en del i Froglake och lyckades fånga en mal på 26kilo.   Inte illa!