Ännu en Targetfisk avklarad.

för en vecka sen så lovade jag att Sandra skulle få följa med och fiska lite karp.  Och de blev oväntat bra resultat. 5 karpar på mattan, 2 tappade, och 2 sutare fick syna håvnätet. 

det blev onsdag, och vi hade väldigt mycket att göra, vi körde säkert 30 mil innan vi anlände till syndikatet,  först till halmstad, sen hem igen, sen ner i skåne.. Många mil avklarade, gav ett bra resultat. 

 
Vi funderade inte ens på vart vi skulle sitta,  när vi kom ner till sjön så hade Calle redan fiskat 2 nätter, och Stefan hade fiskat 3.  Vi satte oss i vinden på plats 4.  De skulle komma in mer vind på kvällen och natten och fortsätta blåsa till iallafall fredag. 

Jag började mäska på ganska hårt med boilies, och jag armerade riggarna med Snowmans, fast ett av spöna fick Sandra välja bete på, och de blev en orange plastmajs med Mp1 Krokbete. 

De dröjde 3 timmar, sen låg första speglen på mattan, en 4 kilo fin liten fisk på Sandras Plastmajs. 

 
Och sen dröjde de 12 timmar innan nästa fisk kom, och de va på samma, Orange plastmajs. 

Dagen gick och jag tog lite bilder i de tråkiga vädret, mulet och sol..  men mycket vind. Härligt! 
(en snutt från fiskeplatsen och vinden)  
https://www.instagram.com/p/BHjs-_VA26m/?taken-by=noomiissfishing

Jag åkte till affären och köpte lite godis för kvällen, och vi skippade grillningen då vinden va så pass hård. 
men vinden la sig vid 22, och de började inte blåsa förrens 02 på natten igen.. 
Vid 23tiden så hade jag ett take och där fisken gick fast stenhårt. Först tänkte jag simma, men sen så kom Sandra till undsättning medans jag körde runt sjön och hämtade en båt. När jag väl kommer ner till platsen efter har rott snabbt över hela sjön, så har Sandra drillat fisken själv och sa den hade släppt från snagen, så jag tog över spöt när ja kom in och gjorde en snabb håvning. En liten fin spegel hade satt sig som en sten. Jag trodde de va en större fisk som gått runt alla växter. 


Här är en fjällis som drog iväg efter 18 på torsdagen. 

Sedan började det, redan kl 22 på torsdagen kom första runnet, fast på spöt som låg rakt ut i sjön, men den släppte.. De dröjde en halvtimme, och run igen.. men de va nog en sutare som släppte.. sedan drog de iväg 04 igen, och då kom de upp en 2,5kilos Sutare.  Trevligt!

 
Och idag på morgonen vid 07 vaknar jag igen av ett tok tjut i larmet, och flyger ut ur tältet och krokar, upp kommer ännu en target. En fullyScale på 7,4.