Några timmarspass & 20mils bilkörning...

HejHej hallå och allt hälsningsfraser!
jag är på banan igen och efter att ha vaknat upp efter ungefärliga 7timmars sömn kände jag ett enormt karpbehov. 

Jag körde allt jag kunde mot Egla Syndikatet.. men fick vända då Richard rådde mig att inte köra. så tvär vände och gasade ner i Skåne istället och hamnade i vår finfina Tunbyholm som slutade mycket väl. 

Som ni kan se på bilden är de det mest karpiga nästet man kan hamna i. de är Båttur som gäller!

När jag kom ner till ''lillasjön'' så satte jag mig på den legendariska bryggan ''Stefans Brygga'' som öst upp fisk iår. Första gången för mig, och de dröjde inte länge innan de drog iväg i onetone run. 
En fin fjällis på 8,700gram fick syna mattan och jag va på topphumör!
inte nog med att de va en fin fisk, så tog den på min favorit poppis Whitesecret med lite SL2 bullar omrking. 
Fick fotohjälp med denna fisken.  Tyvärr inte de andra två. :( 

Hade ett snack med Stewart som fiskat bryggan tidigare i veckan med gott resultat,  så kastade om lite och de va lyckat. Ca 1h senare drar de iväg igen, och de är en mega spegel som går fast i näckrosor, efter en lång intensiv fight så håvar jag en superspegel. Ett nytt PB som Tog på samma combo, Ws&sl2.  
13,700gram
Och sist men tyvärr minst. så drog de iväg på samma spö ca 10minuter efter omlägg. en finfin spegel på ca 6/7kilo.  vägde aldrig denne.  men de va Ws&sl2 som gjorde precis samma jobb som innan. Kanon gött!
 

Här avrundar jag och säger, vi hörs!  

Franska Abbeylakes väntar!