Ensamfiske

 
Jag valde att fiska med SL2 & Mp1, brydde mig inte om Hampa, majs, eller pellets denna gången. varför? Jag kände att jag ville köra ett rent och skört boilie fiske där ja mäskar med kaströr, så fisken får gå och plocka 1 efter 1.   Som jag känner idag behöver jag inget spombspö, då jag är helt impad av hur bra man kan mäska med endast ett kaströr.

Jag fick ut alla grejer runt 19:00, vilket va faktiskt väldigt sent, va vid sjön runt 16:00, men fick ro över hela sjön och hämta alla grejer som jag packat av på ett annat swim.. Vilket tog sin tid i vinden och en trasig årtull..  Grillen startades efter jag funnit 3 hårda partier, där jag fiskade med 2 snowman och 1 dubbelfejkmajs, vilket är rätt vanligt för mig. jag trivs med den combon. Skulle kunnat köra 1 singel popup också, eller dubbelt bottenbete. men mina krympslangar va tydligen slut, så fick helt enkelt klara mig utan det denna gången.

 
Vilken kväll, jag måste bara ge er lite fina bilder nu. 
En snag..
Peg 12 skymtas i solnedgången.
Lite aktivitet och ett karprull mitt i solnedgången.
 
 
Vi fortsätter, kvällen var lugn, och morgondagen vände vinden till ostlig, och det va exakt efter mina planeringar... och vilken morgon jag hade. 4 Sutare & 2 karpar.  Tyvärr fotade jag inga av sutarna, då jag krokade av dom direkt vid bryggkanten. Men jag tog 2 fina fjällkarpar, 4,100gram & 10.112gram! Jonas hjälpte till med foton på fjällisen då han kom och skulle fiska 5 dagar. AVUNDSJUK!  Tack för hjälpen Jonas!
 
Vilken jäkla fetis, en riktig boilie ätare!  - Kassbild kvalité tyvärr.
Fjällis PB. 10.112gram  Mp1 HH & nerklippt Whitesecret. En riktig musselätare... ;-)
 
 
 
Dagen rullade på och de blev 1 sutare och 2 run till som jag tappade.  Så himla synd.  Men helt klart godkänt då jag hade 6 fisk & 2 run mellan 05:00 - 13:00. 

helt klart godkänt,  Men sen hände de ingenting och grillning stod på schemat. 
Och på söndagmorgonen blev det en Sutare & efter det fick ja höra att Jonas fångat en stor fisk så va över och hjälpte honom med foton, och sen kom michael, så vi snackade en stund men tyvärr inga mer run. så fick avrunda helgen kl 15:00 och köra hem. 

här kommer några bilder jag tog med min nya kamera. 

Peg11
Solnedgång över sjön, bilden tagen mot peg3,4,5,6
Riggar upp... 
Dimman över sjön precis efter första karpen..
Bild ovanifrån.
Bondgården och Slottet..
 
 
Peg3
 
 
 
Tack för denna gången.  Hörs snart igen! /Simon