Höstlöven faller..

 
 Dom faller... Höstlöven, i Augusti.   Karpsäsongen har några ynka månader kvar år 2016, och jag försöker fiska varje lediga tid jag har. 
Så efter TunbyCarpChallenge så åkte jag hem och laddade batterierna och återvände ner till sjön för att försöka ge mig på yttligare en target.   Och visst dök de upp en. på mitt mittersta spö.  Återkommer till det..

Så, de blev Söndag och jag gled ner sent på eftermiddagen, kom ner till sjön vid 19:30 tiden, och försöka få upp tältet på en plattform utan riktiga peggar va lite trixit, men efter en stund funderande fick jag ihop de.  De blåste en del, men tur jag skruvade fast de mellan brädorna. 
jag funderade inte länge på vad jag skulle lägga mina 3 riggar.  rakt ut, så långt jag kunde kasta med en liten liten pva på en Multi-Rig som Aneboda Jonas lärde mig knyta på tävlingen.  Han visade va skåpet skulle stå på tävlingen med en Multi-Rig, så jag ville ge den en chans. Och är förälskad.  Känns mycket säkrare än KD-Rig som jag fiskat med mycket. 
En storlek 6 Chod från Korda. med N-Trap Soft från Korda.  ett litet 0,4gram sänke och en 14mm Popup. 

 
Jag tog fram min Whitesecret dippa som jag är väldigt rädd om.  Är en Limited Edition som inte längre går att få tag på. Så snålade lite i min lilla burk och soakade lite beten.  Vilket gav fisk.  Härligt när man lyckas! 
the secret range. Fattas bara Blacksecret. sen är den komplett. 
 
Hade ett par burkar majs med mig som jag kastade ut precis framför bryggan då jag vet att de går en del sutare och ruda i den lilla delen av sjön.  Och de dröjde inte länge förens jag omringades av bubbelpool. 
Är sjukligt sugen på att skaffa mig ett feederspö och meta lite.  försöka mig på yttligare en fin ruda. Fick en stor förra året i sjön, så de kanske är dags att försöka sig på en större. 
 Till fisket nudå. 
Klockan 05;00 vaknar jag av ett pip. Jag fiskar locked up mot Gäddnaten och vill inte de dom mer än max 1 meter, för att få loss dom där innefrån är väldigt jobbigt, särskilt om man är själv i båten. 
De visade sig vara en väldigt trevlig fjällis på dryga 6,5 kilo.  Tog en Multi-riggad Whitesecret.  
Lägger om spöt som fiskas precis intill naten.  Liksom så nära att riggen slickar dom.  Jag vet att dom pattrulerar där. Inte för att någon sagt det, utan de va en känsla bara. 
Så, jag lägger om det, med en ny pop-up.  de dröjer 40minuter, och vi är iväg igen.  jag hade precis somnat till, och fisken tar några meter lina innan jag är ute vid spöt. trots att jag fiskade väldigt hårt spärr.  Och de visar sig vara en bättre fisk, jag håller emot och lyckas få ut fisken när jag står från bryggan, men fisken sneddar över till vassen och de enorma näckros bältet till höger om mig.  Så jag ville inte chansa, ut i båten och hämta fisken va mitt enda alternativ. 
(bilden är från när Bröderna Borg fiskade där. men ni kan se den stor runda näckros ringen till höger. Absolut ingen man vill snaga en karp i, inte själv iallafall. ) 

När jag kommer ut så möts jag av en fin spegel,  jag misstar den som en annan fisk när ja ser sidan.  Och plötsligt så ligger den i håven, och jag ror in, inte först när fisken ligger på mattan så ser jag va de är för fisk. 
De är samma fisk som Michael och Peter fick på tävlingen, och de visar sig att den är över ett halvkilo tyngre. Tack vare grabbarna som mäskat så oerhört hårt. 
Fisken heter Luc, och den vägde 12,0 för mig.  Vilket är nytt rekord för fisken, och ännu en targetfisk avbockad.
(en bild från min iPad) då dom blev suddiga i självutlösaren på kameran. 

efter denna fisken så känner jag mig väldigt nöjd, extremt nöjd. jag skakar till och med i benet och blir inte riktigt klar med vad jag ska göra, så efter ca 45 minuter efter landning, fotning, release, så får jag ut spöt på platsen igen.  Och de tar fan inte ens en timme innan de är iväg igen, återigen när jag är i skönhetssömn. 
de visar sig vara en otroligt fin spegel igen på 8,1 som sög i sig en Whitesecret den med. 
en kort, tjock, rackare.  Roligt att se fiskarna med lite större buk.  bra mäskat grabbarna som satt där på tävlingen. Fiskarna älskar era boilies!

Här slutar mitt drömfiske för dagen, och jag tar de lugnt, fotar i min ensamhet, dricker ett par goa kalla redbull och äter frukost. 

När jag är ute och fiskar själv så känner jag mig väldigt rastlös, så jag brukar ringa runt till alla jag känner och prata med dom. Nu har jag ingen mobil, men de funkar bra att ringa på Messenger via appen.  snor lite batteri bara. Man hinner iallafall fråga hur de är med personen.. haha!  

De blåser på hela dagen och nånstans så känner jag att jag inte kommer få mer fisk, jag borde vara nöjd, vilket jag var.  Men en karp till iallafall skulle inte skada, att få känna på en rejäl krigare. 
natten är tyst, konstigt nog så ville inte ens en sutare dra i mitt bete. Och de dröjer till 06:00. Så har jag ett rejält take igen, på mitt innersta spö mot viken. Denna gången en dippad Whitesecret, i Ws dipp då. 

De visar sig vara en återfånst för mig från April 2015, ni som följt min blogg kanske minns ''Stormnatten'' då jag bland annat fick min första 12kilos, och även min första över 10 i syndikatet.  En av dom fiskarna, jag fick på morgonen mitt när vi fotar våra troféer från natten. Så hade jag ett take på mitt innerspö.  Den fisken fångar jag igen.  700gram tyngre än sist. 
det är denna fisken. 
 
och här är den från idag.  lite rundare om magen, ser inte längre ut. men i bättre kondis. Roligt att se. 

här slutar tyvärr min svit. 2 nätter fiskade.  åker hem vid 12:00. och tänkte byta till en annan sjö. 
men de blev inget av det, så jag är hemma och laddar batterierna igen. och funderar på att återvända ner igen imorgon.. sjuk som man är. 

nu är de 9 dagar till Villedon. 
 
#1 - - Susanne Göthblad:

Hej Älskade Simon <3 Så fina bilder fantastisk blogg du har gjort. Ville bara prova att skriva o Visa att jag varit inne. Ha en härlig dag <3 Fortsätt blogga så kul att läsa o se dig :) Just Do It!!! Många Kramisar Mamma

#2 - - Ola:

Bloggkungen i Tunby!
Du får hålla upp tempot 2017 och fånga mer!!

Svar: Givetvis Ola. =) blir mer bloggande!! kanske lite LIVE fiske via facebook med.. ;)
Simon Grindhage